1. Česká školní inspekce
- Metodické doporučení ČŠI Metodické doporučení prevence a postup při šetření a vyřizování stížností a podnětů na úrovni škol a školských zařízení – dokument může sloužit při naplňování cíle 3 Strategického rámce MAP Turnovsko do roku 2025 -Zvýšení kvality vzdělávání
- Ministerstvo školství , mládeže a tělovýchovy a Česká školní inspekce vydali společné metodické doporučení 2022/2023 Doporučení vzdělávací obsah hodnocení_UA (1)
- Česká školní inspekce vydala nové metodické doporučení – Přístupy k náročnému chování dětí a žáků ve školách a školských zařízeních a možnosti jeho řešení. zde
- Inspirace pro rozvoj gramotností – PISA- Úlohy ze čtenářské, přírodovědné a matematické gramotnosti
- Tematická zpráva – Zkušenosti žáků a učitelů ZŠ s distanční výukou ve 2.pololetí školního roku 19/20
2. Národní pedagogický institut České republiky
Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro předškolní a základní vzdělávání
MŠMT zveřejňuje Kurikulum ČDJ pro základní vzdělávání, které stanovuje očekávané výstupy jazykové přípravy v základním vzdělávání a Kurikulum ČDJ pro předškolní vzdělávání. Oba materiály vytvořil Národní pedagogický institut ČR.
Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro základní vzdělávání zahrnuje podrobně rozpracovaný vzdělávací obsah ČDJ. Metodické poznámky ke vzdělávacímu obsahu upřesňují požadavky na jednotlivé věkové kategorie (1.–2. ročník, 3.– 5. ročník, 6.–9. ročník) a různé úrovně jazykové pokročilosti. Vzdělávací obsah specifikuje gramatiku, slovní zásobu a sociokulturní kompetence pro jednotlivá témata. Nabízí také doporučené zdroje a materiály k výuce. Kurikulum je doplněno o ukázku zpracování vzdělávacího obsahu pro jazykovou přípravu na úrovni školy.
Vstupní orientační test slouží ke zjištění, jaký bude předpokládaný rozsah poskytnuté jazykové podpory v základním vzdělávání. Zahrnuje tři základní jazykové dovednosti: mluvení/porozumění/interakce, čtení a psaní. Test je připraven v 6 různých variantách.
Kurikulum ČDJ pro předškolní vzdělávání, které stanovuje deset tematických okruhů pro jazykovou přípravu v mateřské škole. Určuje úroveň toho, co by dítě mělo zvládnout před vstupem do základní školy v oblastech poslechu a mluvení a sociokulturních kompetencí, aby mu stačila podpora učitele v rámci běžné třídy.
Pro lepší názornost jsou v kurikulu uvedeny i příklady slovní zásoby a větných konstrukcí, které se vážou k jednotlivým tématům, a doporučené materiály k využití.
Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro základní vzdělávání, test: Kurikulum_ČDJ_09_2024
(aktualizováno k 1. 9. 2024 – kurikulum doplněno o vyšší úrovně vzdělávání a byly doplněny další varianty vstupních orientačních testů)
Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro předškolní vzdělávání: I_Kurikulum_PV(1)
Učíme češtinu jako 2.jazyk – publikace META, o.p.s.
- Vedeme školu – Newsletter NPI ČR – říjen 2020 NEWSLETTER_17_2020
- Vedeme školu – Newsletter NPI ČR – prosinec 2020 NEWSLETTER 18 2020
- Vedeme školu – Newsletter NPI ČR – březen 2021 NEWSLETTER 19 2021
- Vedeme školu – Newsletter NPI ČR – květen 2021 NEWSLETTER 20 2021
- Vedeme školu – Newsletter NPI ČR – říjen 2021 NEWSLETTER 21 2021
3. Formativní hodnocení
- Sborník metod a technik formativního hodnocení FORMÁT
- NPI Jak na formativní hodnocení
4. Výuka online
- Bezpečné chování na internetu pro kluky a pro holky
- Infografika
- Doporučené postupy
- Doporučení SKAV školám k online výuce
- Seznam zajímavých odkazů s krátkým popisem –Distanční vzdělávání
5. Inkluzivní vzdělávání
- Rozhovor s Marjo Kyllönen o finském školství – https://wave.rozhlas.cz/nebojte-se-rozbit-tradicni-zpusob-vyuky-da-se-tim-hodne-ziskat-rika-finska-8087274?fbclid=IwAR30zuprkomaIPB-fzzoxNWzkFQpXx1FHzSkj7eqAi0e6sfBKRUsIY-vQD4
- Prohlášení ze Salamanky
6. Evropa
- EVROPSKÉ ŠKOLY – ZÁKLADNÍ INFORMACE
- Erasmus do škol, Leták Erasmus in Schools
- Pracovní doba PP a pracovněprávní vztahy při PO
7. Inspirace pro Vás
- Inspirace pro Vás – Techniky kolegiálního sdílení
- Wellbeing ve škole
8. Vysoké školy